Четвер
22.04.2021
17:13
Вітаю Вас Гість
RSS
 
"Уманський навчально-реабілітаційний центр Черкасько...
Головна Реєстрація Вхід
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ

85. Реабілітаційний процес включає медичну, фізичну, психолого-педагогічну, соціально-побутову реабілітацію згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини-інваліда, яка відвідує (перебуває, навчається) Центр.

86. Усі освітні, лікувально-профілактичні та реабілітаційні заходи є складовою частиною оздоровчого режиму, додержання якого є обов’язковим для всіх учасників освітнього  та лікувально-реабілітаційного процесу.

87. Діяльність реабілітаційного відділення Центру спрямована на реабілітацію основної патології та супутніх захворювань дитячого організму. Реабілітація в Центрі носить комплексний характер і забезпечується психолого-педагогічними, соціально-побутовими, медичними (лікувально-профілактичними), фізичними заходами.

Система реабілітації у Центрі здійснюється шляхом використання технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення.

88. Навчально-реабілітаційний процес у групах реабілітаційного спрямування здійснюється за програмами і методиками, розробленими в установленому порядку. У таких групах проводиться корекційно-розвиткова та реабілітаційна робота за напрямами: предметно-практична діяльність, формування звуковими та розвиток мовлення, логоритміка, просторове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка, соціально-побутова та комунікативна діяльність.

89. Комплексна реабілітація в Центрі проводиться за методиками медико-соціальної реабілітації, рекомендованими Міністерством охорони здоров’я України відповідно до індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.

90. Медична реабілітація у Центрі передбачає лікувально-профілактичні заходи. Медична корекція основної вади розвитку передбачає специфічну медикаментозну фізіокліматотерапію.

Фізична реабілітація передбачає фізкультурно – реабілітаційні заходи засобами використання спеціального корекційного обладнання, спеціальну лікувальну фізкультуру.

91. Лікувально-профілактична робота передбачає профілактику соматичних захворювань, створення умов для психічного розвитку, працездатності, контроль за фізичним розвитком дітей та підготовкою їх до навчання. З цією метою медичними працівниками застосовується загальнозміцнююча терапія, надається консультативна допомога педагогічним працівникам у дозуванні шкільних навантажень.

Лікувально-профілактичні та реабілітаційні заходи передбачають:

  1. оцінку фізичного розвитку дитини;

  2. контроль за режимом та організацією харчування в Центрі, запровадження дієтичного харчування;

  3. організацію щорічних профілактичних оглядів та планову диспансеризацію дітей;

  4. організацію і контроль за повнотою та своєчасністю проведення профілактичних щеплень дітям;

  5. контроль і медичну допомогу в організації роботи з фізичного виховання, трудового навчання та проведення літніх оздоровчих заходів;

  6. забезпечення специфічної немедикоментозної профілактики захворювань, в тому числі з використанням бази фізіотерапевтичного кабінету;

  7. надання стоматологічної допомоги;

  8. санітарно-освітню та інформаційну роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, педагогічним та обслуговуючим персоналом;

  9. контроль за проведенням уроків лікувальної фізкультури.

92. Уроки з лікувальної фізкультури спрямовані на нормалізацію стану дитячого організму, його адаптацію на фізичне навантаження. Заняття проводяться в усіх класах за спеціально розробленими комплексами з урахуванням захворювання і вікових особливостей дітей.

93. Лікувально-відновлювальна робота ведеться в таких напрямках:

1) лікування основного захворювання і реабілітація (специфічна, медикаментозна, фізіотерапія, лікувальна фізкультура);

2) загальне оздоровлення;

3) корекція вад розвитку дитини.

94. Лікувально-профілактична робота для дітей з тяжкими системними мовленнєвими порушеннями у поєднанні із затримкою психічного розвитку або розумовою відсталістю, спрямована на поліпшення психічних, комунікативних і мовних функцій, підвищення можливості до самообслуговування і соціальної адаптації.

95. Лікувально-профілактична робота для розумово відсталих дітей у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення спрямована на розвиток когнітивних функцій, психіки, мовлення, формування життєвих компетентностей, соціальну адаптацію дітей зазначеної категорії.

96. Застосовуються сучасні методики сенсорної стимуляції, біхевіоральної терапії, що використовуються на етапі раннього втручання, у системі соціально-педагогічних заходів для дітей раннього віку, які відстають у психічному розвитку; різноманітні форми втручання (контактування з дитиною, формування та вироблення комунікативних навичок, робота з експресивною  мовою, напрацювання вміння наслідувати інших, навчання грі іграшками відповідно до призначення, трансформація навичок використання допомоги в самостійну діяльність тощо).

97. Лікувально-профілактична робота для дітей, які мають вади опорно-рухового апарату у поєднанні з тяжкими системними мовленнєвими порушеннями, затримкою психічного розвитку або розумовою відсталістю, спрямована на поліпшення рухових, психічних, комунікативних і мовних функцій, підвищення можливості до самообслуговування і соціальної адаптації.

98. Лікувально-профілактична робота для дітей, які мають вади слуху у поєднанні із затримкою психічного розвитку або розумовою відсталістю, спрямована на корекцію основної вади – збереження та розвиток залишкового слуху. Особлива увага приділяється контролю за розвитком слухової функції з аудіометричним та аудіологічним обстеженням, здійснення корекційно-розвиткової роботи відповідно до психологічних особливостей дітей.

Медична реабілітація передбачає також терапію загальних нервово-психічних відхилень із застосуванням медикаментозного лікування та немедикаментозних заходів лікування загальної недостатності нервової системи та психічного стану дітей.

99. Медичне обслуговування учнів (вихованців) здійснюється штатним або спеціально закріпленим за Центром медичним персоналом відповідних закладів охорони здоров’я, які організовують проведення лікувально-профілактичних заходів, здійснюють контроль та державний нагляд за якістю харчування дітей, фізичним навантаженням навчальних занять і відпочинку, комплексом заходів із фізичного виховання дітей, виконанням санітарно-гігієнічного режиму в Центрі.

100. Медичні працівники Центру підлягають атестації, яка є обов’язковою і здійснюється відповідно до Положення  про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою, затверджене наказом Міністерства охорони здоров’я України 23.11.2007  № 742.

101. Уманська міська поліклініка, стоматологічна поліклініка, Уманське міськрайонне управління Головного управління Держсанепідслужби у Черкаській області та Черкаський обласний психоневрологічний диспансер щороку проводять безоплатний медичний огляд  вихованців Центру, моніторинг стану здоров’я, проведення лікувально-профілактичних заходів. Діти з хронічними захворюваннями перебувають під постійним диспансерним наглядом відповідних закладів охорони здоров’я.

102. Психолого-педагогічна реабілітація у Центрі забезпечує дітям із складними вадами розвитку психолого-педагогічну корекцію, діагностику, психологічну та педагогічну корекцію емоційно-вольової сфери та розумового розвитку.

103. Педагогічна та соціально-побутова реабілітація передбачає запровадження комплексу заходів (у тому числі відповідних форм, методів, змісту навчання), що створюють передумови для оволодіння дітьми із складними вадами розвитку системою знань, умінь і навичок, застосування яких сприятиме подальшому розвитку особистості: підвищення освітнього, кваліфікаційного рівня, здатність до самостійної трудової діяльності, організації побуту, адекватного планування самостійного життя.

104. Психологічна реабілітація спрямована на корекцію та розвиток психічних функцій, особистості в цілому, створення оптимальних умов для подальшого становлення кожної дитини як особистості в процесі засвоєння цінностей та пристосування до вимог та критеріїв суспільства.

Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Друзі сайту