Субота
26.09.2020
19:53
Вітаю Вас Гість
RSS
 
"Уманський навчально-реабілітаційний центр Черкасько...
Головна Реєстрація Вхід
Практичний семінар з елементами тренінгу »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

«Професійне  вигорання педагога: методи попередження та шляхи подолання».

 

          «Якби я не була педагогом, я ….»

 

           «Баланс реальний та ідеальний»

  •                Робота(професійне життя);
  •                Робота по дому;
  •               Особисте життя (подорожі, відпочинок, захоплення).

Професійне  вигорання – це синдром, що розвивається на фоні хронічного стресу і призводить до виснаження емоційно- енергетичних та особистісних ресурсів людини. Професійне вигорання виникає в результаті накопичення негативних емоцій, без «розрядки» чи «звільнення» від них. Професійне вигорання –це дистрес або третя стадія загального адаптаційного синдрому – стадія виснаження.

Головними причинами професійного вигорання педагогів є:

- стрес, спричинений великою кількістю вимог;

- неспокійна обстановка на роботі, що потребує стійкої уваги і напруги;

- не завжди розумна організація праці;

- неувага до свого здоров’я.

Симптоми професійного вигорання:

  - втома, виснаження;

- психосоматичне нездужання;

- порушення сну;

- негативне ставлення до людей;

- негативне ставлення до своєї роботи;

- зловживання тютюном, алкоголем, ліками;

- переїдання або відсутність апетиту;

- негативна Я – концепція;

- агресивні почуття (дратівливість, тривожність, напруження, занепокоєння,  схвильованість, гнів);

-поганий настрій і повязані із ним емоції;

- переживання почуття провини.

   Статистичні показники емоційного вигорання:

1.У педагогів зі стажем до 5 років причиною емоційного вигорання вважають невідповідність очікувань та реальної дійсності.

2. Найбільш високі показники емоційного вигорання мають педагоги зі стажем від 10 до 15 років. Вважається, що це пов’язано із кризою середнього віку. Саме в цьому віці людина вперше озирається назад, замислюється над тим, чого досягла, оцінює свої професійні досягнення. Якщо їй здається, що вона не досягла певних успіхів (велика зарплата, статус, посада), свідомо чи ні, людина починає відчувати емоційний дискомфорт, психічну напругу,  незадоволення працею, перевтому.

3. Найстійкішою до синдрому емоційного вигорання виявилася група педагогів зі стажем 15 – 20 років. Свої діти дорослішають, і з’являється можливість більше уваги та часу приділяти саме особистому та професійному життю, що сприяє оновленню переживань, появи відчуття повноти життя.

4. У педагогів зі стажем роботи понад 20 років вигорання пов’язують з віковими особливостями. Адже саме на цьому віковому етапі перед педагогом постає питання: «А навіщо я працюю?» Якщо він вдало його розв’яже, то у віці 50 – 55 років переживає нове піднесення творчих сил.

 «Створення умов для емоційного комфорту педагога на роботі та вдома»

 

 Методи гармонізації психофізичного стану

Умовно всі методи гармонізації психофізичного стану людини можна об'єднати в 3 групи:

1. Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло).

2. Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан).

3. Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду).

 

Фізіологічний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

 

  • достатньо тривалий і якісний сон
  • збалансоване, насичене вітамінами і мінералами харчування достатнє фізичне навантаження, заняття спортом, ранкова гімнастика;
  • танці .
  • фітотерапія, гомеопатія
  • масаж
  • терапія кольором
  • ароматерапія
  • терапія мінералами:
  • дихальні вправи
  • баня і водні процедури

Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):

       

- гумор

- музика

- спілкування з сім’єю, друзями;

-заняття улюбленою справою , хобі

- спілкування з природою

- спілкування з тваринами

- медитації, візуалізації

- аутотренінги

Ціннісно-смисловий рівень регуляції психофізичного стану (вплив на думки, зміна світогляду):

Образа, злість , невдоволення, критика себе та інших – все це найшкідливіші для нашого організму емоції. Важливо навчитись контролювати свої думки і емоції.

Дивились двоє в одне вікно: один угледів саме багно.
А інший – листя, дощем умите, блакитне небо і перші квіти,
Побачив другий – весна давно!...
Дивились двоє в одне вікно .

 Шляхи запобігання виникненню синдрому емоційного вигорання:

Навчіться розпізнавати стрес.

 Навчіться управляти своїм часом.

 Навчіться знімати емоційну напругу.

Учіться планувати.

Визнайте і прийміть обмеження.

Будьте позитивним.

 

Перегляд фільму «Научи меня искуству маленьких шагов»

Пошук

Календар
«  Вересень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Архів записів

Друзі сайту